Hoover Dam je betonová oblouková gravitační přehrada v Černém kaňonu řeky Colorado, na hranici mezi americkými státy Nevada a Arizona. Postavena v letech 1931 až 1936. Stavba přehrady si vyžádala tým více než 10 000 lidí. Kilometry ulic byly vydlážděny a budovy byly postaveny pro ubytování těchto pracovníků a jejich rodin.
Přehrada využívá přibližně 3,25 milionu metrů krychlových betonu. To je dost betonu na stavbu dvouproudé dálnice ze San Francisca do New Yorku! V přehradě se nachází 17 turbín, z nichž každá je schopna generovat obrovské množství elektřiny. Pojďme prozkoumat úžasné inženýrství za stavbou přehrady Hoover v tomto videu od Lesicse .
První beton byl nalit do přehrady 6. června 1933, 18 měsíců před plánovaným termínem. Vzhledem k tomu, že se beton při tuhnutí zahřívá a smršťuje, potenciál nerovnoměrného ochlazování a smršťování betonu představoval vážný problém. Inženýři Bureau of Reclamation vypočítali, že pokud by přehrada měla být postavena v jediném nepřetržitém lití, betonu by trvalo 125 let, než by se ochladil, a výsledná napětí by způsobila prasknutí a rozpadnutí hráze.
Místo toho, kde by se přehrada zvedla, byla označena obdélníky a betonové bloky ve sloupcích byly nality, některé velké jako 50 čtverečních stop (15 m) a 5 stop (1,5 m) vysoké. Každá pětistopá forma obsahovala sadu 1palcových (25 mm) ocelových trubek; potrubím by se nalila chladná říční voda, následovaná ledovou vodou z chladicího zařízení. Když se jednotlivý blok vytvrdil a přestal se smršťovat, byly trubky vyplněny spárovací hmotou. Spárovací hmota byla také použita k vyplnění vlasových mezer mezi sloupy, které byly drážkovány pro zvýšení pevnosti spojů.